Thursday, July 28, 2011

The luxury goods B2C industry is booming and also facing the channel bottleneck

According to the news of June 30, the China Venture has made news report, and all kinds of data prove the fact that luxury consumption potential in China is emerging. The relatively limited consumption ability of Chinese middle class provid the opportunity for e-commerce mode. And the investment of luxury B2C industry will become the new hot point. But sales network could damage the interests of agents and distributors, and the simple shopping mode could influence the luxury orientation and the mystery feelings.

Not long ago, the world's largest luggage manufacturer Samsonite and Italy luxury brand Prada successively accomplished IPO in Hong Kong, each financed 9.73 billion and 16.719 billion HKD. The two companies choose to enter the market in HongKong. They are both because of their increasing business in Asia's emerging market, especially Chinese fast growing market. The story of "Chinese growing consumption market", and reality of becoming the second biggest luxury goods consumption country, makes the Chinese luxury consumption market prosperous.

In this background, the domestic luxury consumption and relevant industries, both have more imaginable space. Especially the 2010 Chinese e-commerce industry's booming development, makes the combination of luxury consumption and online shopping more practical. In 2011, as the investment of comprehensive B2C and group purchase industry have been saturated, the investment of luxury B2C industry tends to become the new hot spots.

The desirable consumption of the middle class is rising up and on line shopping caters the Chinese characteristic consumption

All kinds of data prove that the luxury consumption in China has a bright prospect. On June 9th the latest report of the world's luxury goods association said last year the total sum of luxury consumption market in domestic China has reached 10.7 billion US dollars, accounting for a quarter of the global share, which is expected to be the world's biggest luxury consumption country surpasses Japan next year. More than 8% of the GDP growing rate in China for several years and the residents increasing consumption expenditure year by year would undoubtedly construct the solid foundation of the growing domestic luxury consumption market. The subcompany database CVSource of ChinaVenture mastered a macroscopic economic datait showed that in recent years, the domestic urban residents' consumption support is continuous growing, the average growing rate is over 10%, which has surpassed the average GDP growing rate, showing a strong national consumption power.

Among them, the rapid rising amount and the huge number of middle class has become the mainstream of the luxury consumption group. They need a car, luxury clothing, cosmetics, and watches and high-end products to reveal their leading position in wealthtaste and other personalized aspects. The Chinese luxury consumption is therefore to move into a fast growing stage. However, compared with the traditional retail stores, the Chinese middle class has relatively limited consumption power, so the on line shopping provides the opportunity for this new luxury shopping mode.

Generally speaking, in China people whose monthly income is between 20000 yuan to 50000 yuan are belong to a typical luxury consumers. In the future's years, the amount of these people will rise from the current millions to 250 million. However this group of people in China at present only belong to not very rich peopleThese rich people pursue the top luxury consumption, but they will be sensitive of the price, that is a typical phenomenon. In earlier time, people would solve this problem by shopping abroad or buy on somebody's behalf, this consumption account  for more than half of consumption scale. And with the mature of Chinese e-commerce industry  and the formation of network consumption habits, the on line shopping of luxury goods are accepted by more and more consumers because of its price advantage and convenient shopping. And it also has become an important part of Chinese luxury consumption.

No comments:

Post a Comment